abc-thinkbig

over ABC-thinkBIG

ABC-thinkBIG is een persoonlijk website met artikelen, publicaties en links over leiderschap, bedrijfskundige aspecten én service georienteerde architectuur.

vakantie Oostenrijk 2

vakantie avonturenGeplaatst door Mary Beijleveld di, maart 10, 2009 11:43:50

We kregen de sleutel van de kamer en brengen de spulletjes naar boven. Het is een kamer met aparte slaapkamer, ‘woonkamer’, hal en badkamer. Best mooi. Verder in zowel de slaapkamer als de woonkamer een tv, in de woonkamer een koelkastje en in beide kamer ruime kasten om kleding op te hangen. Met al die skikleding een hele uitkomst. We proberen de internetverbinding te realiseren met een modem maar dat wil niet lukken.

‘s avonds gaan we al om kwart over zes eten. Goed verzorgd. Met saladebuffet, soepje, hoofdgerecht toetje en kaas voor wie dat nog wil. Kleine porties, naar wel genoeg. We zijn een beetje moe. Zal wel mede de schrik zijn geweest. Daarom zijn we best vroeg naar bed gegaan en we hebben beide goed geslapen.

Dinsdag de 27e staan we om half negen op. Het sneeuwt dus Fons wil vandaag nog niet skiën. We besluiten om na het ontbijt naar het dorp verderop te lopen en te gaan kijken hoe de sneeuw in het dal is en hoeveel de skipassen kosten. Eerst even vragen hoe het zit met de niet functionerende internetverbinding. Volgens de hoteleigenaar ligt het aan onze instellingen. Het zal wel. Het is een aardige tippel naar Grossarl maar mooi in het sneeuwlandschap.

Het is ook hier oppassen geblazen want het is glad ondanks het laagje sneeuw. Omdat er geen wind staat is het, ondanks temperaturen onder nul, niet onaangenaam. We doen er bijna twee uur over om bij de panoramabahn te komen. We drinken thee boven in het dorp, lopen wat rond en doen wat boodschappen bij de Spar.

Omdat de postbus pas om kwart over twee weer gaat rijden, drinken we nog een kopje thee vlak bij de bushalte en eten een kop goulashsoep. Met de bus is het uiteindelijk maar een kwartier rijden.

Nadat wij terug zijn, gaat Fons een uittreksel schrijven van zijn leerboek over projectmanagement . Ik probeer weer om internetverbinding te krijgen. En weer lukt het niet. Al mijn instellingen nagelopen. Alle internetadressen met wachtwoorden geprobeerd maar het wil maar niet lukken. Ten slotte mijn zwager ge sms’t. Die vraagt ons na te gaan wie de provider is, waarna hij e.e.a. zal nakijken en terugbellen. Dat doe ik morgen wel en ik ga naar de kelder om te zwemmen. Ook maak ik twee keer gebruik van de sauna. Een meneer (dat kon ik zien ondanks dat hij geen kleren aan had ;)) vroeg of ik behoefte had aan een scheutje vocht op de hete stenen. “Ja, gerne”, zei ik. Toen startte hij een heel ritueel met een emmer vers water, schepjes water op een houten lepel met druppels menthololie en ronddraaien van handdoeken in het saunagedeelte. Foei , dat was wel heet. smiley

Toen ik na koud afdouchen via het zwembad weer naar de kamer wilde lopen kwam ik Fons tegen die net wilde gaan zwemmen. Heb ik op hem gewacht en samen zijn we naar boven gegaan. Op de kamer heeft hij vervolgens gedoucht en zich geschoren. Tegen zeven uur naar de eetzaal voor het diner. Weer saladebuffet, een beetje tonijn uit blik met een sausje, daarna schorsenerensoep, voor het hoofdgerecht een dunne plak rundvlees met een aardappelprutje en spinazie a la crème. Het dessert heeft ons vandaag niet bereikt en ik heb wat kaas als nagerecht genomen. Op naar de kamer om een deel van dit verslag te schrijven. Fons leest de Volkskrant die we vandaag onderweg gekocht hebben. Vandaag wat later naar bed. 22.00 uur

Woensdag 28 januari alweer vandaag. Het sneeuwt nog steeds en de weg is voor onze auto onbegaanbaar. Na het ontbijt (buffet) besluiten we vandaag met de bus naar St. Johan in Pongau te rijden en daar wat te gaan winkelen en rondneuzen. Om 10 uur vertrekken we en de reis neemt bijna een halfuur in beslag. We lopen wat rond en langs de winkels, in een winkelcentrum en langs een congresgebouw als we ineens een bordje met ‘internet café’ zien. Daar hebben we een kop koffie genomen en een uur internettoegang.

Ben ik toch nog in staat mijn email op te halen. Onderwijl chat ik met collega’s die zich afvragen waarom ik aan het internetten ben en niet op de latten sta. Dat heb ik dus maar even uitgelegd. . Ik lees het bericht van de eindredacteur van SRM dat de foto’s die ik van mijzelf zond een te lage resolutie hebben. Dus mail ik hem dat ik nu niet in staat ben om een andere foto op te sturen maar dat hij als meest gelijkend alternatief ook een foto van Gina Lollobrigida mag plaatsen smiley of een andere list verzinnen moet. Verder mail ik een personeelsconsulent van UWV dat ik, onder voorwaarde, wel wil meewerken aan een artikel voor het sociaal jaarverslag van mijn voormalig werkgever en mail ik mijn scrimce-one vriend dat ik pas na de vakantie in staat zal zijn een hotel te reserveren t.b.v. Agile Open Space België voor eind februari.

In een restaurant lunchen we. Fons neemt een omelet en ik goulashsoep met een semmel. De bus gaat pas om 15.05 uur terug . We kopen een Telegraaf en een Volkskrant en lezen alvast wat in afwachting van het vertrek van de bus in het bushokje. Als je stil zit wordt het echter wel snel koud. Brr. De bus vertrekt pünktlich en 25 minuten later lopen we de klucht naar het hotel weer omhoog.

Mijn zwager belt op om te melden dat het adres dat ik ge smst heb niet de naam van de provider is en begint geheimtaal tegen mij te praten over TCP IP adressen en soortgelijks. smiley Ik geef de telefoon aan Fons. Mijn zwager en hij kunnen elkaar goed verstaan. Om half vijf ga ik naar beneden naar de sauna. Eerst even onder het solarium want zon hebben we nog niet gezien en ik moet mijn sproeten een beetje bijkleuren. Hopelijk is het morgen helderder of nog beter: schijnt het zonentje zo nu en dan. Om half zeven weer aan het diner. Vandaag saladebuffet, soep met sliertjes, pangasiusfilet met gekookte aardappel (Fons heeft kalfsgoulash genomen), chocolade-ijs met zure kersen en als we willen nog kaas toe.