abc-thinkbig

over ABC-thinkBIG

ABC-thinkBIG is een persoonlijk website met artikelen, publicaties en links over leiderschap, bedrijfskundige aspecten én service georienteerde architectuur.

vakantie Corsica 2 en 3

vakantie avonturenGeplaatst door Mary Beijleveld zo, september 20, 2009 22:12:08

Om 7.30 uur zaten we aan het echte Franse ontbijt. Je weet wel: Sloot koffie, een croissant en een hard broodje met een kuipje boter en jam. FF tanden poetsen, afrekenen en vervolgens op weg naar Toulon.

We schoten niet erg op. Het was druk. Wel 3 x in een file maar gelukkig gaat de boot eerst die avond om 21.00 uur.

Daar aangekomen leek het wel of alles met de Franse slag gaat. Beetje chaos maar daar trokken we ons weinig van aan. Op een terrasje langs de boulevard hebben we escalope de veau gegeten en een glaasje wijn gedronken. We zijn immers op vakantie.

Daarna voor inchecken in de rij gaan staan. Uiteindelijk parkeren we de auto pas om half 10 op de boot en vertrekt de boot pas tegen tienen. Fons filmt nog wat en maakt foto's van de haven van Toulon 'bij nacht'. We hebben een kleine maar goede geoutilleerde hut. Eerst nog wat drinken in een van de bars op de boot en daarna onder de douce en naar bed.

We worden gewekt door een 'ding dong en een praatje' om kwart voor zes 's ochtends. Grr.smiley In de rij voor het ontbijt. De hele nacht is het onrustig op zee geweest en ik zie heel wat mensen lopen met bleke bekkies. De omroepster meldt wederom een vertraging en de rij slinkt zienderogen, helemaal nadat de boot enige slagzij maakt en de borden met ei en worstjes zo de toonbank afschuiven. Ik geef mijn beste glimlach aan de Corsicaanse serveerder en krijg een overheerlijk bakkie cappuccino.

In Bastia gaan we van boord en rijden meteen in de richting van Ajaccio. Halverwege een berg drinken we koffie. Onderweg was het slechts 13 graden met veel wind. Op het terras waar we koffie dronken, 17 graden. Heb mijn jasje maar aangedaan en we zijn snel weer en route gegaan.

In Ajaccio hebben we geparkeerd bij de Carrefour (supermarkt) en zijn vandaar gelopen naar de citadel. We kregen echter geen toegang en zijn via de oude stad teruggelopen richting auto. Onderweg gestopt en gegeten in een restaurant in het oude gedeelte van de stad. Ik weer escalope de veau, nu met pepersaus en Fons met paddestoelen en friet. Op weg naar de auto bij de Carrefour boodschappen gehaald en richting het huisje gereden in Eccicia Saurello. De straat 'rue de la fontaine' staat niet op de GPS maar met vragen komen we bij een pleintje met fontein, dus niet lang gezocht. Fons kan nog een aardig woordje Frans en de Corsicanen hebben zelfs geduld om - geamuseerd - naar mijn pogingen te luisteren.smiley

Daar aangekomen belt Fons de eigenaar Eric dat we gearriveerd zijn. We kunnen zijn telefoon horen overgaan in het huis waar we voor staan, enkele verdiepingen boven ons. smiley Eric toont ons het huisje en wij geven hem de afgesproken borgsom. Mooi huisje met allerlei gemakken zoals airco, wasmachine, mooie tegelvloer, ed. Hoewel het deze dag nog fris is, gaan we toch nog even op ons 'eigen' terrasje zitten. Het zonnetje kwam zowaar ook nog door. Ondertussen heb ik de koffers uitgepakt. We drinken een roseetje met ijsklontje (sorry voor deze affront) en om ca. half acht maak ik een stokbroodje gezond met een bak sla. Tegen 9 uur douchen en naar bed. Toch wel een gevulde dag geweest.